מדוע אין אחידות בכתיב השמות בשלטים במרחב הציבורי?
מה ההבדל בין תעתיק לתרגום ומתי ראוי לנקוט כל שיטה?
אילו קשיים והתלבטויות מזמנת מלאכת התעתיק?
כיצד נכון לתעתק על פי הכללים – Petach Tiqwa או Petah̠ Tikva? גיאורגיה או גאורגייה? מע'אר, מגאר או שמא מר'אר?
איך לתעתק הגיים משפת המקור שאין להם מקבילות בשפת היעד?

ההשתלמות תעסוק בכללי התעתיק שהעמידה האקדמיה ללשון העברית:

כללי התעתיק מעברית לאותיות לטיניות
כללי התעתיק מלועזית לעברית
כללי התעתיק מערבית לעברית


כן יוצגו ויידונו כללי התעתיק מעברית לערבית ומערבית לאותיות לטיניות, שגובשו בוועדת השמות הממשלתית. נוסף על כך ההשתלמות תקנה ללומדים את כללי הכתיב המלא וידיעות בסיסיות בניקוד עברי.

כמה עונות היו בשנה עברית בימי המקרא?
מה פירוש המילה 'להלתחם' ומה פירוש המילה 'זדה'?
מי הבן ומי ההורה בביטוי 'בן פורת יוסף'?
מה ההבדל בין 'מתבשל' ל'מבושל', ומתי נוצרו שמות הפעולה הסדורים בעברית?
מי אמר 'פצה' במובן 'אמר'?
ספרות נפוצים משפטים כאלה בה – מה היא? קראו את השאלה האחרונה שוב, ליתר ביטחון!
מי בישרו את העברית החדשה בכתיבתם?

בהשתלמות נכיר את תולדות העברית, מדוד המלך ועד עמוס עוז.

למה דוברי העברית משתמשים במילים כמו "הורס", "פצצה" ו"תותח" כדי להחמיא?

מדוע יש דוברים המעדיפים "לשתות דרינק" ו"לנסוע לוויקנד" ולא "לשתות משקה" ו"לנסוע לסוף שבוע"?

מתי ולמה הפסיקו דוברי העברית להשתמש במילה "זקן" והחלו להעדיף את "אזרח ותיק", "קשיש" ו"מבוגר"?

מה הן התופעות הלשוניות שבגללן המשפט "הכי סבלתי מהצירים בלונדון" יכול להביע ארבע משמעויות שונות?

ההשתלמות תעסוק בסוגיות העיקריות ובמושגי היסוד של תורת המשמעים (סמנטיקה), ותתמקד בהיבטים השונים של משמעות הסימנים הלשוניים (המילים והמבעים) ובשאלות הקשורות ביחסים בין הסימן הלשוני ובין מה שהוא מייצג. יידונו הגישות המבניות לשאלת המשמעות וכן היבטים דיאכרוניים, כגון מעתקי משמעות והשפעות חיצוניות על אוצר המילים. ההשתלמות תקנה ללומדים כלים להבחנה בתופעות ובתהליכים סמנטיים בטקסטים מסוגות שונות ובמילון. במהלך ההשתלמות יוצגו קטעי שירה וספרות וסרטונים. ההרשמה אינה דורשת ידע מוקדם. ההשתלמות כוללת תרגילים אסינכרוניים בין השיעורים.

איזו מילה שכיחה יותר – 'הוא' או 'היא'?
מתי נתחדשה המילה 'תחבושת'?
האם מנגנים על כינור או שמא בכינור?
כמה תנועות בעברית אשכנזית, וכמה תנועות בעברית תימנית?
האם תקני לפנות לקבוצה מעורבת שיש בה רוב נשי בלשון 'אתן'?
איך מחליטה האקדמיה מה תקני ומה פסול?

בהשתלמות נכיר את המפעלים המדעיים של האקדמיה ללשון העברית. נלמד להשתמש באתר מאגרים, נכיר את העבודה המחקרית של המילון ההיסטורי, נלמד על ועדות המינוח ועל דרכה של האקדמיה בחידוש מילים וניחשף לאוצרות הארכיון.

האם אפשר לסמן דבר מופשט כמו אהבה?
ואולי יש לכך כמה סימנים – הרי לאהבה פנים רבות? 

איך נסמן 'אני אוהב אותך, אימא' או 'אני אוהבת אותך, אבא'?
והאם יש הבדל בין 'אוהב' ל'אוהבת'?

ההשתלמות משלבת למידה מעשית של שפת הסימנים הישראלית עם מבט עיוני־בלשני על מאפייניה והמבנה הייחודי לה. נלמד את יסודות הדקדוק של השפה ונרכוש בה אוצר סימנים בסיסי – לצד הרצאות קצרות שיציגו היבטים בלשניים מרתקים שונים שלה.

בהשתלמות נלמד על "צחות הלשון" ועל "דוחק השיר", נכיר את אוצר המילים ואת הדקדוק של המשוררים ונלמד לדקלם שירים בהתאם למשקלם ולמסורת ההגייה שבפי המשוררים. ההשתלמות תכלול גם קריאה מונחית בשירים שלמים.